YJK YJK
690
BLOG

Prezes strzelił focha ś.p. Wajdzie

YJK YJK Kultura Obserwuj notkę 33

Prezes ostentacyjnie wyszedł (pewnie do ubikacji jak to kiedyś poseł Morawiecki przy glosowaniu na cztery ręce) byle nie glosować za uchwal honorujaca Andrzeja Wajdę. To się nazywa klasa.

 

Prezes strzleił focha s.p. Wajdzie

 


Posłowie podjęli uchwałę w sprawie uczczenia pamięci zmarłego 9 października Andrzeja Wajdy - jednego z największych artystów w historii kina, zdobywcy Złotej Palmy i Oscara, Kawalera Orderu Orła Białego, senatora Rzeczypospolitej Polskiej w latach 1989-1991.
W uchwale czytamy, że reżyser był inspiratorem i symbolem polskiej szkoły filmowej, a przy tym twórcą ponadczasowym i docenianym na całym świecie. Sejm podkreślił, że stworzone przez Wajdę filmy - m.in. "Kanał", "Popiół i diament", "Człowiek z marmuru", "Człowiek z żelaza", "Katyń", "Popioły", "Ziemia obiecana" - na stałe zapisały się w historii polskiego i światowego kina. 
"Dzięki jego obrazom świat mógł lepiej poznać i zrozumieć zawiłości polskiej historii" - głosi uchwała.


 http://www.pomponik.pl

YJK
O mnie YJK

"Kiedy przyszli po Żydów, nie protestowałem, nie byłem przecież Żydem, kiedy przyszli po komunistów, nie protestowałem, nie byłem przecież komunistą, kiedy przyszli po socjaldemokratów, nie protestowałem, nie byłem przecież socjaldemokratą, kiedy przyszli po związkowców, nie protestowałem, nie byłem przecież związkowcem, kiedy przyszli po mnie, nikt nie protestował, nikogo już nie było". pastor Martin Niemöller w obozie w Dachau

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura